poniedziałek, 3 września 2012

Przecier z pomidorów.

Piękne, duże, podłużne pomidory, odmiana bawole serca.
 Mają dużo miąszu i wspaniale nadaja się na przecier pomidorowy.
 Na moim ryneczku są po 1,50 zł za kilkogram.
 Przerobiłam dopiero 5 kg, dzisiaj jadę po następne. 


Przecier pomidorowy
pomidory: odmiana bawole serca
szczypta soli i cukru
odrobina wody

Pomidory myję, kroję ze skórą w kostę. Wkładam je do dużego garnka, podlewam odrobiną wody i gotuję na wolnym ogniu kilka godzin. Są gotowe gdy zupełnie się rozpadną a skórka odpadnie.
Przecieram je przez sito i odrzucam skórkę oraz pestki. Ponownie zagotowuję dodając odrobinę soli i cukru. Przelewam do wyparzonych słoików i pasteryzuję.

2 komentarze:

  1. zazdrszcze ceny;) u mnie cena oscyluje w okolicach 3zł. był plan pomidorowania w weekend, ale mi nie wyszło;)
    może uda mi się dziś dopaść jakieś ładne i dobre pomidory:)

    OdpowiedzUsuń
  2. U nas wysyp pomidorów. Dostałam dzisiaj bardzo ładne po 1 zł/kg.
    Stałam sie szczęśliwą posiadaczką 10 kg :)

    OdpowiedzUsuń