wtorek, 29 maja 2012

Domowe lody malinowe.

Tak naprawdę to nie są to prawdziwe lody.
Raczej zdrowszy ich substytut. Ale zdały test, dzieciaki poprosiły o dokładkę:)

Jako mama zwracam uwagę co je moje dziecko, a lody lubi bardzo.
Nie zawsze mam też w zamrażalniku gotowe lody a jogurt i mrożone owoce mam prawie zawsze.
Ostatnio eksperymentuje z fruktozą. Fruktoza to cukier owocowy,użyłam jej zamiast cukru. Jest od niego dwa razy słodsza więć dodaje go naprawdę mało.


 

Domowe lody malinowe.
250 g mrożonych malin
250 g gęstego jogurtu
2-3 łyżki fruktozy- można zastapić cukrem lub miodem

Produkty wkładamy do blendera. Maliny prosto z zamrażarki.
Miksujemy na gładko. W razie potrzeby mozna zwiekszyć ilość fruktozy lub cukru.
Moje lody są umiarkowanie słodkie.
Podajemy z borówkami.

Przepis podpatrzyłam w jednym z programów Jamiego Olivera (zamiast malin użył mrożonych owoców leśnych).







Brak komentarzy:

Prześlij komentarz