poniedziałek, 21 maja 2012

Brownie ekspresowe.

Takiego szybkiego brownie jeszcze nie robiłam.
Zwykle rozpuszczam w kąpieli wodnej czekoladę, oddzielam białka od żółtka. Później mieszam wszystko w mikserze...
A do tego przepisu podeszłam trochę sceptycznie ale jest on autorstwa Jamiego Olivera wieć zaufałam.
Mocno musiałam się hamowac aby nie zrobic paru rzeczy po swojemu ale opłacało się.
Ciasto jest ciężkie, intensywne, dodatek pomarańczy cudownie podkreśla gorzką czekoladę.
Jest tak pyszne,że smakuje nawet z podłogi :)




Brownie ekspres
2 tabliczki ( po 100 g każda) dobrej gorzkiej czekolady ok. 70% kakao
250 g masła o temperaturze pokojowej
250 g drobnego cukru trzcinowego
6 płaskich łyżek kakao do wypieków
4 czubate łyżki mąki
1 łyżeczka proszku do pieczenia
4 jajka
250 g orzechów- zostawić garść do położenia na ciasto
1 soczysta pomarańcza

Czekoladę połamać na drobne kawałki, wrzucic do melaksera i dodać orzechy- chwilę zmiksować.
Dodać pokrojone na kawałki masło, cukier, kakao, mąkę wymieszaną z proszkiem do pieczenia. Zmiksować.W trakcie miksowania wbijać jajka.
Masa powinna byc gęsta i lepka.
Papier do pieczenia- większy niź forma do pieczenia ( ja użyłam kwadratowej 24cm), zmoczyć wodą i odcinąć.Wyłożyc nim formę.
Przełożyc masę posypać pozostawionymi i lekko pokruszonymi orzechami.
Pomarańcze sparzyć, zetrzeć skórkę- tylko pomarańczową część. Rozłożyc na ciasto.
Wycisnąć sok z pomarańczy i wylać na ciasto.

Piec 20-30 w 180 stopni.
Celowo nie podaję dokładnie czasu pieczenia. Zależy ono od wysokości foremki i od piekarnika.
Ja po 20 min jestem juz blisko piekarnika i czesto sprawdzam patyczkiem czy to już. 
Ciasto nie może byc upieczone do suchego patyczka, z wierzchu ma być upieczone ale w środku wilgotne.



2 komentarze:

  1. Wygląda turbo smakowicie! A po co moczy się papier wodą?

    OdpowiedzUsuń
  2. Dla wilgoci aby ciasto za mocno nie wysychało.
    To mój pierwszy przepis z mokrym papierem, udany eksperyment:)

    OdpowiedzUsuń