poniedziałek, 28 maja 2012

Warsztaty kulinarne z Tomkiem Jakubiakiem.

W kwietniu brałam udział w warsztatach kulinarnych, które prowadził Tomasz Jakubiak.
Kucharz znany m. in z programu " Jakubiak w sezonie" na kanale Kuchnia+. Warsztaty współprowadził Jerzy Sobieniak z warszawskiem Endorfiny. W wszystko działo sie w poznańskim SPOT.
Zachęcali nas do stosowania lokalnych, sezonowych produktów. Zdradzali tajniki kucharskie a przede wszystkim zapewnili nam bardzo dobra zabawę w połączeniu z gotowaniem.
Zrobiliśmy dużo pysznych potraw. Oto częśc z nich:

Przystawki:    tatar z łososia z truskawkami i bryndzą
                     tatar z łososia z piertuszką i boczkiem
                     grzanki z boczniakami

Danie główne: rosół z bażanta podawany z ravioli z mięsa bażanta i pietruszkowym pesto
                     pieczony łosoś z grillowanymi warzywami
                     zrazy z sarny podawane z czerwoną kapustą gotowaną w czerwonym winie z żurawiną

Deser:           tarta cytrynowa z bezą
                    truskawki smażone w karmelu i czarnym pieprzu z musem czekoladowym



Polecano nam zakup grzybni boczniaków. Z tych grzybów oprócz grzanek, robiliśmy również zupę z flakami z boczniaków. Moja grzybnia stoi za altaną i z tęsknotą czekam na pierwsze grzyby.

Gotowaliśmy kilka godzin a czas upłynał mi błyskawicznie. Wyszłam z nich szczęśliwa i pozytywnie naładowana. Wszystko mi bardzo smakowało ale szczególnie przypadł mi do gustu tatar z łososia z boczkiem oraz truskawki z musem czekoladowym.
W najbliższym czasie zamierzam je zrobić i zamieścić na blogu.

Relacja z warsztatów w najnowszym magazynie "Food & Friends".
Zachęcam do lektury:)


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz