wtorek, 15 maja 2012

Koktajl pomarańczowo- pietruszkowy oraz kanapka z truskawkami i ricottą.

Już od bardzo dawna zaczynam dzień od owoców.
Zimą lubię owsianki a w sezonie koktajle i sałatki owocowe. Szczególnie koktajle są szybkie do zrobienia. Nadmiar przelewam do kubka i zabieram do auta.

Ten, który dzisiaj proponuje, piłam ostatnio w fajnej knajpce. Pani, która go robiła nie chciała mi zdradzić receptury ale Pan który mi go przyniósł do stolika dał się namówić:)
Koktajl jest orzeźwiający, na końcu dominuję smak pietruszki. Ja ją uwielbiam i bardzo fajnie komponuje swój smak z pomarańczą.

A do koktajlu zrobiłam dzisiaj kanapeczkę z ricottą i truskawkami. Ricottę pokochałam we Włoszech, gdzie rano chodziliśmy do mleczarni po świeżą kulę twarogu.Jest ona delikatnie słodka i kremowa.
Kanapkę wykończyłam octem balsamicznym malinowym i obowiązkowo miętą.




Koktajl pomarańczowo-pietruszkowy

2 duże lub 3 mniejsze pomarańcze
1/2 cytryny
1 łyżeczka brązowego cukru
1/2 pęczka natki pietruszki

Pomarańcze i cytryny masujemy aby dały więcej soku. Wyciskamy sok z miąszem.
Resztę składników wkładamy do blendera i miksujemy, na gładko.

Kanapka
1 kromka pełnoziarnistego chleba na zakwasie
1 łyżka sera ricotta
kilka truskawek
ocet balsamiczny
kilka listków mięty pieprzowej

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz