środa, 22 sierpnia 2012

Chrupiące placki ziemniaczane.

Zrobienie dobrych i chrupiacych placków ziemniaczanych jest banalnie proste.
Jednak pod warunkiem, że znamy kilka trików aby się one udały.
Wybieramy ziemniaki z dużą zawarością skrobi, bardzo dobra jest odmiana Irga.
Zanim zaczniemy smażyć placki patelnia musi być bardzo mocno rozgrzana.
Masę rozsmarowujemy cieniutko. I już:)
Takie placki robi moja mama i takie lubię najbardziej. Chrupiace brzegi i delikatnie miękki środek placka.
 Chrupaczki jak nazywa je moja córka. Polecam:) 


  Chrupiące placki ziemniaczane.
4 duuże ziemniaki
1 jajko
2 łyżki stołowe mąki
szczypta soli

Ziemniaki obieramy i ścieramy na tarce. Dodajemy jajko, mąkę, sól. Całość mieszamy.
Rozgrzewamy bardzo mocno patelnię z łyżką oleju rzepakowego. Na 1 placek kladziemy 2 łyżki stołowe masy i mocno rozsmarowujemy na patelni aby były cieniutkie. Smażymy aż do zrumienienia brzegów, przekładamy na druga stronę.
Odsnączamy na papierowym ręczniku.
Podajemy z cukrem lub jogurtem greckim z dodatkiem cukru. 

6 komentarzy:

  1. uwielbiam ziemniaczane placki! mój tata jest mistrzem w ich robieniu :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wyglądają super ,moja babcia robiła świetnie ,twoje wyglądają równie dobrze! Ale mam ochotę! Muszę przyznać ,że sam jeszcze nie potrafię zrobić dobrych placków ;/

    OdpowiedzUsuń
  3. Pyszne. :) Kiedyś ich nie lubiłam, ale ostatnio bardzo mi zasmakowały.

    OdpowiedzUsuń
  4. mmm, uwielbiam! :) z cukrem szczególnie... :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Wow, smażysz placki tylko na łyżce oleju? Ja wolę jak oleju jest więcej, bo łatwiej się smaży potem i tak odsączam ręcznikami papierowymi (w przypadku oleju rzepakowego to łatwe).

    OdpowiedzUsuń