czwartek, 16 stycznia 2014

Ciasto marchewkowe z ananasem.

U nas prawdziwa obsesja marchewkowego- zrobiłam je drugi raz pod rząd. 
Inną wersję tego ciasta z makiem znajdziecie tutaj.
Oba są równie dobre choć przyzwyczaiłam się do makowej wersji. 

Dodatek polewy jest tu kluczowy. 
Próbowałam serwować bez ale słonawy serek idealnie się z nim komponuje.
Polecam!



Ciasto marchewkowe z ananasem

150 g startej marchewki
150 g ananasa z puszki, pokrojonego w drobną kostkę
2 jajka
200 g brązowego cukru
150 ml oleju
50 g tartych orzechów
50 g wiórków kokosowych
200 g mąki 
1 łyżeczka sody
1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
przyprawy: 
1 łyżeczka cynamonu
1/2 łyżeczki imbiru
1 łyżeczka przyprawy do piernika

Polewa: 100 g serka Philadelphia ( użyłam light)
30 g masła
50 g cukru pudru

W mikserze ubijamy jajka z cukrem do podwojenia objętości.
Wlewamy cienkim strumieniem olej- ciągle ubijając.

W misce mieszamy marchewkę, ananasa, orzechy, wiórki.
Dodajemy masę jajeczną oraz przyprawy.
Mieszamy.

Przesiewamy mąkę razem z sodą i proszkiem do pieczenia.
Ponownie mieszamy i wylewamy do foremki ( najlepiej silikonowej, wtedy nie musimy jej natłuszczać).

Pieczemy godzinę w 150 stopniach.

Po upieczeniu studzimy na kratce.
W tym czasie łączymy składniki na polewę- ubijam je mikserem.

Ciasto przekrawam na pół. Połową polewy wypełniam środek a resztą wierzch ciasta.
Chłodzimy w lodówce.
Przed podaniem dekorujemy orzechami.


3 komentarze:

  1. Nigdy nie jadłam marchewkowego z makiem. Z ananasem też pewnie smakuje świetnie. Bardzo zachęcające zdjęcie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Marchewkowe z ananasem już próbowałam. Całkiem fajne połączenie smaków :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Jak duża ta foremka ? Możesz podać wymiary ? : )

    OdpowiedzUsuń