poniedziałek, 4 czerwca 2012

Ciasto marchewkowe z makiem.

Kiedys piekłam je bardzo często.
Jest wilgotne, korzenne, z warstwą kremowego serka.
Mak trafił do przepisu przypadkiem a doskonale się z nim komponuję. Na samo wspomnienie smaku się uśmiecham:)



Ciasto marchewkowe z makiem
2 jajka
1 szklanka drobnego brązowego cukru
1/2 szklanki oleju,ja użyłam oleju z pestek winogron
2 szklanki drobno startej marchewki
1 łyżeczka cynamonu
1/2 łyżeczki przyprawy do piernika
3 łyżki niebieskiego maku
1/2 szklanki pokrojonych orzechów
niepełna szklanka mąki, ja użyłam pełnoziarnistej
1/4 łyżeczki proszku do pieczenia

Polewa:
200 g cukru pudru
100 g serka Philadelphia
25 g miękkiego masła

Ciasto piekę w silikonowej formie o średnicy 20 cm.

W mikserze ubijamy jajka do podwojenia objętości. Dodajemy brązowy cukier, ubijamy do jego rozpuszczenia. Ciągle ubijając,wlewamy małym strumieniem olej.
Marchewkę scieramy na tarce o drobnych oczkach. Dodajemy do masy razem z przyprawami,makiem i orzechami- mieszamy łyżką. Make przesiewamy, dodajemy proszek do pieczenia. Całośc dokaładnie mieszamy.
Wylewamy do foremki i pieczemy 1godz w 150 stopniach, do suchego patyczka.

Polewa: Mikserem ucieramy składniki, schładzamy w lodówce.

Przestudzone ciasto smarujemy polewą, wierzch obsypujemy cynamonem i schładzamy.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz