środa, 15 stycznia 2014

Spaghetti aglio olio z peperonciono.

Pochwała prostoty i dobrego smaku. Kilka składników i takie cudo!
Wykorzystałam peperoncino przywiezione z Włoch ale możemy też posiekać świeżą papryczkę chili.
W oryginale podaje się z natką pietuszki, ja wykorzystałam bazylię. 
Też daje radę!


Spaghetti aglio olio z peperoncino

250 g makaronu, ja użyłam razowego
5-6 łyżek dobrej oliwy z oliwek
3 ząbki czosnku
1 łyżeczka peperoncino ( można dać mniej)
sól, pieprz

dodatkowo: bazylia, kawałek tartego parmezanu, kilka kropel soku z cytryny

Makaron gotujemy al dente. Pod koniec gotowania na patelni wylewamy oliwę.
Dodajemy wyciśnięte ząbki czosnku i peperoncino. Chwilę podsmażamy na bardzo małym ogniu, często mieszamy.
Makaron wyciągamy szczypcami z garnka i przekładamy bezpośrednio na patelnię.
Dokładnie mieszamy i przyprawiamy. 

Na talerzu możemy podać z bazylią i tartym parmezanem. 
Gdy danie wyszło nam za ostre możemy je złagodzić kilkoma kroplami soku z cytryny.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz