wtorek, 20 sierpnia 2013

Babeczki z kaszy jaglanej z malinami.

W powietrzu czuć już jesień a wieczory są chłodne.
Gdy zaczyna się "pora deszczowa" wraca do mnie ochota na kaszę.
Przeglądając moje zasoby książkowe, natrafiłam na fajny przepis na słodkie babeczki jaglane.
 Wyszły bardzo smaczne.
Dzieciakom smakowało a ja się cieszę bo kasza jaglana jest bardzo zdrowa:)



Babeczki z kaszy jaglanej z malinami
3 i 1/2 kubka mleka
3/4 kubka kaszy jaglanej
200 ml śmietanki 30%
szczypta soli
szczypta szafranu
1/2 laski wanilii
2 łyżki cukru
1 łyżka masła
1 kubek=200 ml
oraz
maliny
syrop klonowy
Do garnka wlewamy mleko, dodajemy kaszę, szafran, sól i wanilię.
Gotujemy 20-25 min aż zgęstnieje.
Na koniec dodajemy cukier.
Odstawiamy i dodajemy masło oraz  śmietankę. Wyciągamy wanilię.
Wlewamy do foremek- ja użyłam silikonowych.
W przypadku tradycyjnych smarujemy masłem i obsypujemy kaszą manną.
Pieczemy 20 min w 180 stopniach, do zarumienienia.
Podajemy ciepłe z malinami i syropem klonowym.
Przepis na babeczki pochodzi z książki "Przemytnicy marchewki, groszku i soczewicy"
autorstwa Moniki i Maćka Szaciłło.

7 komentarzy:

  1. Zawsze chciałam zrobić coś na słodko z kaszy jaglanej, ale nie miałam dobrego przepisu i trochę się obawiałam efektów. Dzięki za inspirację :) a szafran jest wyczuwalny?

    OdpowiedzUsuń
  2. babeczki z jaglanki? dla mnie bomba! muszą być bardzo smaczne :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ciekawy przepis, warty wypróbowania :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Odpowiedzi
    1. Po upieczeniu mają chrupiący wierzch i są kremowe ale trochę luźne. Po ostygnięciu można je bez problemu wyjąć w jednym kawałku z foremki. Na ciepło nadają się do polania syropem klonowym i zjedzenia łyżeczką. Obie wersje są przyjemne w jedzeniu:)

      Usuń