niedziela, 9 czerwca 2013

Drożdżowe wyszło suuper!

Już od jakiegoś czasu chodziło za mną drożdżowe ciasto. Wykorzystałam do niego rabarbar i truskawki.
Przeszukująć w sieci ciekawych przepisów, natknęłam się na przepis Asi z Kwestii Smaku. Zaintrygował się sposób na pieczenie ciasta w otwartym piekarniku.
Ciasto wyszło suuper!
Drugiego dnia zrobiłam do niego konfiturę z rabarbaru. Połączenie obłędne.
Wkrótce o nim napiszę:)



 Ciasto drożdzowe z rabarbarem i truskawkami.
Ciasto:
1 szklanka mleka
1 szklanka cukru
200 g masła
1 szaszetka suszonych drożdzy ( 8g)
4 jajka
1 kg mąki pszennej
Owoce:
500-600 g rabarbaru- obranego i pokrojonego na 1 cm kawałki
250 g truskawek
Kruszonka:
150 g mąki
50 g płatków owsianych
pół kostki zimnego masła
50 g cukru trzcinowego
W rondelku podgrzewmy mleko, cukier i masło- pokrojone na mniejsze części.
Podgrzewamy aż cukier i masło się rozpuszczą. Odstawiamy do przesygniecia.
Ciepłą masę łączymy mikserem z jajkami.
Na koniec dodajemy drożdze i mieszamy.
Przykrywamy sciereczką i odstawiamy na 2 godz w ciepłe miejsce.
Po upływie czasu dodajemy przesianą mąkę i wyrabiamy.
Ja użyłam Kitchen Aid'a z końcówką- hak.
Wyrabiałam na średnich obrotach ok 12-15 min.
Ciasto powinno być elastyczne.
Blachę smarujemy masłem i wykładamy papierem do pieczenia.
Rozkładamy ciasto, na płaski placek.
Układamy owoce i obsypujemy kruszonką.
Odstawiamy na ok. 40 min a w tym czasie piec nastawiamy na 180 stopni.
Następnie wkładamy ciasto i pieczemy przy otwartych drzwiach piekarnika! 20 min.
Dzięki temu ciasto lepiej wyrośnie.
Następnie zamykamy piec i pieczemy jeszcze 40 min.
Po upieczeniu, gdy lekko przestygnie obsypujemy cukrem pudrem.
Smakuje wybornie!
Szczególnie z konfitura z rabarbaru- o niej będzie w następnym wpisie:)
Przepis z małymi zmianami pochodzi z Kwestii Smaku.

1 komentarz:

  1. U mnie też jest dzisiaj ciasto drożdżowe, ale bez dodatków, z samą kruszonką. Zaciekawiłaś mnie tą konfiturą, z ciastem musi smakować świetnie :)

    OdpowiedzUsuń