czwartek, 12 kwietnia 2012

Tarta szparagowa

Wielkanoc u mamy rozleniwia. Wyciszam się, ładuje akumulatory.
Moja mama świetnie gotuje i bardzo to lubi wieć u niej w kuchni mam nie wiele pracy.Ale za to podglądam, pytam, notuje. Nigdzie tak dobrze sie nie rozmawia jak przy kuchennym stole:)

Dziś zamieszczam zaległy przepis na tartę szparagową.Smakowała nam, mimo,że nie jestem najwiekszą fanką ciasta francuskiego ale w tym przepisie się sprawdził. Wiem,że to jeszcze nie sezon na szparagi ale widząć je sklepie nie mogłam się oprzeć.Zdecydowanie wolę zielone szparagi a do tej tarty dodatkowo pieknie wyglądają.Na jeden pęczek szparagów wystarczy połowa ciasta francuskiego z drugiej połowy ciasta zrobiłam sakiewki z morelami na dżemie truskawkowym.Wkrótce zamieszę na nie przepis:)




Tarta szparagowa

1 pęczek zielonych szaparagów
1/2 opakowania ciasta francuskiego
1/2 papryczki chili
ok. 1/2 kubka startego sera- ja uzyłam parmezanu- ale może byc również twardy zółty ser
ok.1 kubek śmietany 12%
2 zółtka
sól i pieprz

Ciasto francuskie wyjac z lodówki i zostawić na 10 min w temperaturze pokojowej.
W tym czasie oczyścić szparagi i odciąć zdrewniałe końce.Gotować pod przykryciem ok.5 min.Nastepnie odcedzić, przepłukać zimna wodą o osuszyć.
Paprykę pociąć na platerki (ja usunęłam gniazda aby nie była zbyt ostra).
Zetrzec ser i wymieszać ze śmietaną i żółtkami- zostawić trochę zółtka aby posmarować brzegi ciasta).
Konsystencja sosu powinna byc gęsta.Najlepiej do sera i zółtek dodawać stopniowo śmietanę, cały czas mieszająć i dolewaać aż do osiągnięcia odpowiedniej konsystencji.
Piekarnik nagrzac do 200 stopni ( termoobieg 175 stopni).
Ciasto razem z papierem rozwinąć, przekroic na pół. Drugie pół odłożyć i wykorzystać później.
Wywinąć brzegi tarty tak aby sos nie wypłynął.
Na tarte wylać wiekszość sosu, na to ułożyć szparagi i podlać resztą. Na wierzchu układamy papryczkę i posypyjemy jeszcze odrobine serem.
Brzegi tarty smarujemy zółtkiem.
Pieczemy ok 20 min, aż sos się zetnie.
Przepis pochodzi z gazety "To jest pyszne" z moimi modyfikacjami.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz