poniedziałek, 28 kwietnia 2014

Pieczone pierogi ze szpinakiem lub boczkiem.


Od pierwszej strony zakochałam się w książce Ani Włodarczyk " Zapach truskawek".
Piękne słowa przeplatają się ze smakami, które znam z dzieciństwa. 

Tam znalazłam przepis na ciasto pierogowe z twarogiem. To musi być pyszne-pomyślałam.
I faktycznie są! 
Zrobiłam swoje farsze ale następnym razem spróbuję tych z książki, napewno się nie zawiodę.

Wspaniałe są na ciepło i na zimno. 
Nie wiem sama z którym farszem wolę bo i boczek i szpinak pasują tu doskonale.
Polecam ;)






Pieczone pierogi ze szpinakiem lub boczkiem. 

ciasto: 
500 g półtłustego twarogu
500 g mąki pszennej
250 g zimnego masła
2 płaskie łyżeczki soli

Twaróg rozgniatamy widelcem. Łączymy w mikserze aż ciasto będzie elestyczne.
Chłodzimy w lodówce do czasu przygotowania farszy.


farsz:
- szpinak z ricotą (z tego przepisu)

oraz

- z porem i boczkiem
125 g wędzonego boczku
1 duży por
2 łyżki śmietanki kremówki
1 żółtko
1-2 łyżki mielonych pestek z dyni
pieprz

Podsmażamy pokrojony boczek aż będzie chrupki.
Łączymy go na patelni z drobno pokrojonym porem.
Chwilę smażymy. Łączymy ze składnikami.
W razie potrzeby dodajemy więcej pestek aby farsz nie był zbyt płynny.


Ciasto rozwałkowujemy, niezbyt cienko gdyż może w trakcie pieczenia popękać.
Wypełniamy farszem i sklejamy.
Następnie smarujemy żółtkiem i obsypujemy mielonymi pestkami dyni.


Przepis na ciasto pochodzi z książki
 Ani Włodarczyk "Zapach truskawek. Rodzinne opowieści"




1 komentarz:

  1. ja tam proszę i jedne i drugie:) wyglądają pysznie!pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń