piątek, 25 kwietnia 2014

Wiosenna sałatka ze szparagami i młodymi ziemniaczkami

Uwielbiam jeść młode ziemniaki ze skórką!

Nie przepadam za ziemniakami mimo, że mieszkam w Pyrlandii. 
Ale młode ziemniaczki są wyjątkowe.
Smakują wspaniale także z masłem, koperkiem i odrobiną soli.

Do sałatki dodałam zielone szaparagi, kabanosa i dymkę.
Potrawa powstała spontanicznie po wizycie rano na ryneczku.

Zapakowana w pojemnik czeka na porę obiadową. 
Pachnie cudnie ;)








Wiosenna sałatka ze szparagami i młodymi ziemniakami

1 pęczek zielonych szparagów
300 g młodych, małych ziemniaczków
2 długie kabanosy lub 100 g boczku
2 cebulki dymki
szczypiorek
łyżka klarowanego masła
sól, pieprz 

Ze szparagów odcinamy zdrewniałe końce. W razie potrzeby obieramy skórkę.
Gotujemy ok. 3-5 min. Wyciągamy i kroimy na mniejsze kawałki.

Ziemniaki gotujemy ze skórką do miękkości. Odcedzamy.
Skórki nie usuwamy. Kroimy na Mniejsze kawałki.

Na patelni na maśle smażymy drobno pokrojoną dymkę.
Kabanosa lub boczek kroimy w drobną kostkę i podsmażamy.
Gdy tłuszcz się wytopi i boczek/kabanos będzie chrupiący wrzucamy ziemniaki.
Chwilę smażymy często mieszając.
Na końcu dodajemy szparagi i szczypiorek.
Doprawiamy do smaku.

Sałatka jest dobra na ciepło jak i na zimno.
Do wersji na zimno możemy zrobić lekki winegret;) 





1 komentarz:

  1. Piękny sposób na szparagi. Tak się ich wyczekałam, że i u mnie nie zejdą z tapetu przez długi czas. Sałatkę popełnię z radością gdy tylko pojawią się krajowe młode ziemniaki, bo to one smakują mi najbardziej. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń