wtorek, 18 marca 2014

Kwiatowy tort ze szpinakiem i ricottą

Szukając smacznych inspiracji w sieci, natrafiłam na ten tort. 
Zachwycił mnie kształt i po przeczytaniu przepisu zachęcił również do upieczenia.
Ciasto z dodatkiem białego wina, ma przyjemny kwaskowaty posmak.
A masa szpinakowo-serowa jest przepyszna.

Serdecznie polecam ;) 



Kwiatowy tort ze szpinakiem i ricottą

ciasto:
500 g mąki pszennej
90 ml oliwy z oliwek
200 ml białego wytrawnego wina
duża szczypta soli

farsz:
350 g świeżego szpinaku
350 g ricotty
100 g świeżo startego parmezanu
2 ząbki czosnku
2 żółtka
sól, pieprz

Ciasto:
Podgrzewamy wino w rondelku, gdy będzie przyjemnie ciepłe.
Składniki ciasta umieszczamy w misie, podlewamy winem i wyrabiamy.
Ja użyłam haka, do wyrobu ciasta ale możemy też wyrobić ręcznie.
 Ciasto powinno być gładkie i elastyczne.
Odstawiamy.

Farsz:
Do dużego garnka z zimną wodą, wkładamy liście szpinaku.
Wodę doprowadzamy do wrzenia i gotujemy jeszcze ok 3 min.
Szpinak odcedzamy i drobno siekamy.
Chłodny szpinak łączymy z pozostałymi składnikami.
Doprawiamy do smaku.

Ciasto dzielimy na pół. Każdy placek rozwałkowujemy.
Na pierwszy kawałek układamy farsz w okrąg oraz na środek.

Ciasto z farszem przykrywamy drugim kawałkiem.
Na środku układamy małą miseczkę
Docinamy do okręgu, dociskamy widelcem.

Placek nacinamy i obracamy kawałki o 90 stopni.
Całość najlepiej formować już na blaszce, pokrytej papierem do pieczenia.
Nie będzie później problemu z jego przekładaniem.

Pieczemy 40-45 min w 180 stopniach.


Przepis zawiera moje zmiany, oryginalny znajdziecie tutaj: Źródło przepisu




1 komentarz: