środa, 13 listopada 2013

Nalewka pomarańczowo-kawowa.

Idealna na święta, sprawdziłam ją  już w ubiegłym roku. 
 Przepis bazowy pochodzi z pierwszego numeru magazynu KUKBUK.  
Trochę go zmodyfikowałam ale smak jest równie dobry.

Znałam już nalewkę cytrynowo-kawową.
Ta z pomarańczami wspaniale podkreśla świąteczny charakter.  
Do świąt pozostał dobry miesiąc, to idealny czas aby ją teraz przygotować.

Do dzieła!







 Nalewka pomarańczowo-kawowa

5 pomarańczy
ziarna kawy
1 kg cukru ( połowa białego i brązowego)
1 litr wrzącej wody
1 litr wódki

Pomarańcze dokładnie myjemy w gorącej wodzie.
Nacinamy głębokie otwory. Wciskamy w nie całe ziarna kawy.
Cukier rozpuszczamy w 1 litrze wrzącej wodzie. Do wystudzonego syropu wlewamy alkohol.
Do słoja wkładamy pomarańcze i zalewamy przygotowaną mieszanką.
Możemy dodać jeszcze korę cynamonu lub kilka luźnych ziaren kawy.

Najlepsza po miesiącu leżakowania. 

Przepis z moimi zmianami pochodzi z 1 numeru magazyn KUKBUK.



8 komentarzy:

  1. mniam, to musi być świetne :)
    pozdrawiam i zapraszam do siebie przyprawzyciekolorami.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. A słój do tego cuda, ile ma litrów?

    OdpowiedzUsuń
  3. ile ziaren kawy potrzebne jest do tej nalewki? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na każdą pomarańczę dałam ok 20 ziaren plus kilkanaście wrzuciłam do słoja.

      Usuń
  4. Czy pomarańcze muszą być zakryte bo ja zrobiłam nalewkę w bardzo dużym słoju i nie są one poupychane tylko luźno pływają a co za tym idzie część wystaje nad poziom płynu...

    OdpowiedzUsuń