środa, 25 lipca 2012

Sałatka z tuńczykiem.

 Sałatka uwielbiana przez mojego męża. Prosta i szybka w przygotowaniu.
Przepis pochodzi od mojej koleżanki Karolci.Zajadałyśmy się nią, w czasach gdy obie  razem pracowałyśmy. Było to chyba z 10 lat temu...
Dziś Karolcia mieszka i pracuje za Wielką Wodą. Tęsknię za naszymi rozmowami. Ta sałatka bardzo mi ją przypomina.
 Przez kilka lat trochę ją zmieniłam ale i tak kojarzy mi sie ona z fajnymi czasami.
Ech.. wspomnienia:)



Sałatka z tuńczykiem
100 g ryżu basmati
200 ml wrzącej wody
1 puszka bardzo dobrej jakości tuńczyka w sosie własnym
1 puszka kukurydzy z czerwoną fasolą
1 mała słodka cebulka
4-5 ogórków małosolnych lub z octu
3-4 łyżki majonezu 
sól i pieprz

Na patelni rozgrzewamy łyżkę klarowanego masła. Wsypujemy ryż i smażymy do momentu aż ryz śie zeszkli. Zalewamy wrzątkiem, zmniejszamy ogień, przykrywamy pokrywką. Gotujemy aż ryż wchłonie płyn i będzie sypki.
Ogórki i cebulkę kroimy w drobną kostkę. Tuńczyka i kukurydzę odsączamy. Dodajemy resztę składników.
Mieszamy z majonezem i doprawiamy.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz