poniedziałek, 9 grudnia 2013

Naleśniki z sosem czekoladowo-pomarańczowym

Pogoda nas nie rozpieszcza. Po 2 dniach zimy marzę już o wiosnie...
 Najchętniej nie wychodziłam z domu ale obowiązki a czasem przyjemności mnie wyciągają.

Naleśniki zrobione na specjalne życzenie mojego łasucha.
Jedzenie jednak uszczęśliwia :)


 

Naleśniki z sosem czekoladowo-pomarańczowym

Ciasto:
75 g maki pszennej
75 g mąki krupczatki
1 łyżeczka cukru pudru
2 jajka
250 ml mleka

Sos: 200 ml śmietanki kremówki
4 łyżki soku z pomarańczy
1 łyżeczka ekstraktu z poamrańczy
100 g gorzkiej czekolady 70%
skórka z pomarańczy do podania

Składniki na ciasto miksujemy i odstawiamy na 30 min.

Pomarańczę myjemy i parzymy wrzątkiem.
Skórkę ścieramy i wyciskamy sok.

W kąpieli wodnej doprowadzamy do zagotowania śmietankę, sok i ekstrakt.
Gdy zacznie się gotować, zestawiamy i dodajemy połamaną czekoladę i cukier.
Dokaładnie mieszamy aż do połączenia składników.

Do ciasta dodajemy łyżkę oleju.
Smażymy cienkie naleśniki.
Wypełniamy sosem i dekorujemy startą skórką.

 
 

5 komentarzy:

  1. Ta czekolada wygląda obłędnie ! Rozpływam się (:

    OdpowiedzUsuń
  2. u mnie też dziś naleśniki ;) uwielbiam wszystko z dodatkiem pomarańczy *,*

    zapraszam do siebie
    www.cookplease.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. jak ja lubię naleśniki, cudowne są :)

    OdpowiedzUsuń
  4. ostatnio mogłabym ciągle jeść połączenie pomarańczy i czekolady *-* naleśniki prezentują się fantastycznie !

    OdpowiedzUsuń