środa, 13 maja 2015

Zupka- krem z młodej kalarepy podkręcona chilli. THERMOMIX

Zaczynam nowy etap w mojej fotografii kulinarnej! 
Pomyślałam- patrząc na mój nowy Thermomix TM5. 

Do zakupu namawiali mnie moi znajomi kucharze, którzy codziennie w nim gotują.
Polecały mi go koleżanki, które od lat z nimi przygotowują posiłki.

Gdy wreszcie go mam, nie wiem czemu tak długo zwlekałam. 
Urządzenie jest absolutnie fantastyczne!

Łączy w sobie: mikser, młynek do mielenia zbóż i kawy, wagę, płytę grzewczą.
Można na nim gotować na parze- jednoczenie przygotowując zupę.
Robi wspaniałe lody, ubija pianę- teraz omlety jem co 2 dzień- zmieniam tylko warzywa.
Posiada wbudowany nośnik przepisów, dzięki któremu krok po kroku możemy przygotowywać posiłki.

Autentycznie się zakochałam!

Tak bardzo, że postanowiłam rozpocząć z nimi współpracę.
Ruszam też po długiej przerwie z blogiem. A za chwilę z warsztatami kulinarnymi!

Będzie się działo! ;-)




Zupa- krem z młodej kalarepy

400 g młodej kalarepy
200 g ziemniaków
50 g pora
500 g wody
1 łyżeczka bulionu warzywnego przygotowanego w Termomixie /ew ekowarzywna kostka rosołowa
20 g masła
1 łyżeczka pieprzu
50 g śmietany 18%

Do podania: koperek oraz płatki chilli

Kalarepę obieramy, myjemy razem z młodymi liśćmi. 
Kroimy w kostkę. Ziemniaki obieramy, myjemy i również kroimy na mniejsze części.

Do misy wkładamy pokrojoną kalarepę, ziemniaki i pokrojonego pora.
Miksujemy 5s/ obroty 5. Zagarniamy kopystką ze ścianek, na dno naczynia miksującego.

Dodajemy wodę, bulion, masło, przyprawy.
Gotujemy 15 min/ 100 stopni/ obroty 2

Następnie miksujemy, stopniowo zwiększając obroty 4- 8/ czas 40 sek.

Dodajemy śmietankę. Gotujemy 3 min/ 100 stopni/ obroty 3

Podajemy z koperkiem i płatkami chilii.


Przepis z małymi zmianami pochodzi z kolekcji 
KRAINA VEGE- ZDROWIE NA TALERZU
dostępnej na platformie Thermomix


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz