czwartek, 12 czerwca 2014

Lody z mrożonych bananów z truskawkami

Kremowe i wspaniałe lody z mrożonych bananów. Bez cukru.
Wykorzystałam dojrzałe owoce wiec nie było już potrzeby dosładzać.
Wyszły lepsze niż przypuszczałam.
 Wzbogaciłam je truskawkami ale można użyć także innych owoców.

Marzy mi się sorbet agrestowy ale to już zupełnie inny przepis ;-)




Lody z mrożonych bananów z truskawkami

5 dojrzałych bananów
250 ml zimnej śmietanki kremówki 30%
1/2 kg truskawek

Banany kroimy w plasterki. 
Przedkładamy do woreczka foliowego i zamrażamy ok. 3 godzin.
Wkładamy je do robota kuchennego z ostrzami i miksujemy na drobne kawałki.
Powoli dolewamy śmietankę, cały czas miksując.

Truskawki myjemy i usuwamy szypułki.
Większość przekładamy do masy lodowej i dokładnie miksujemy na gładko.
Pozostałe kroimy na kawałki i łączymy z masą.
Podajemy od razu lub przekładamy do foremek i mrozimy.

Przepis z małymi zmianami pochodzi z książki:
"Przemytnicy na wakacjach" Macieja Szaciłło i Moniki Mrozowskiej 





A w moim ogródku pięknie dojrzewają truskawki ;)




2 komentarze:

  1. Mimo, że bananów latem raczej nie kupuję to chyba dla tych lodów się skuszę.
    U mnie truskawka nie zdąży tak dojrzeć bo wcześniej jest zjedzona przez jakiegoś ślimaka:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Spróbuj warto;) A u mnie ślimaki w innej częściej ogrodu buszują ;)

    OdpowiedzUsuń